We've updated our Terms of Use. You can review the changes here.

A Man Who Dreams Awake

by Mark Villarosa

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

      £4.99 GBP  or more

     

1.
With You 03:32
Sometimes, you close your heart, feel no more It may seem right To burn your bridges, seal your doors Sometimes Still need love and understanding A safe landing for you And your heart Refrain: If I say yeah Will you say (yeah) If I say yeah Will you say (yeah) Chorus: I thought I was strong Livin it free Out on my own, no one but me Now all the walls they come tumbling down down over me I thought that I was all done needing someone to hold Suddenly I’m spinnin out of control All of the walls they’ve come tumbling down I don’t know what to do I think I felt it with you… I felt it with you Sometimes, you close your heart, feel no more It may seem right (yeah) To draw up your bridges and seal your doors Sometimes Still need love and understanding A safe landing for you And your heart Refrain: If I say yeah Will you say (yeah) Chorus: I thought I was strong Livin it free Out on my own, there was no one but me Now all the walls they come tumbling down down over me I thought that I was all done needing someone to hold suddenly I’m spinnin out of control All of the walls they’ve come tumbling down I don’t know what to do I think I felt it with you… I felt it with you I felt it with you yeah With You I felt it with you I felt it with you I feel it with you I feel it with you
2.
Hangover 03:49
I’m in a daze Lost in a haze Must be one of those days I can’t make heads nor tails Kinda wishin that I was somebody else Leave a message there’s nobody here The answering message rings so clear Gonna try to style it out Make em believe I can leave em without a doubt Refrain: But can you erase, tears as they race From your eyes and down your face Do you wanna be, somebody new If it makes it all better? Chorus: Well, this hangover Its sweet and it’s comforting Better than remembering those things I said, things I should've said to you leftover Like a hangover It’s killing me right now Remembering why and how, I missed the chance To say those words to you I should’ve said those words to you I feel the blues From my head to my shoes So much to lose How can I possibly make a stand when I got myself tangled in a noose Leave a message there’s nobody here Her answering message rings so clear Ill style it out But it now leaves me without a doubt Refrain: That she has erased The smile on her face As she turned to walk away Cause maybe she wants to be Somebody new Without you Chorus: Bridge: Yes, I think it’s clear by now there ain't no master plan And that I ain't no superman Yes, if it’s true that all is fair in Love and war Then I should’ve just said the words before you walked out the door But instead I said: nothing Instead I said, nothing... Nothing. Chorus: …… Would it have changed your point of view I don’t know I don't know, Do you?
3.
Darkness 04:09
You’ve got to know the darkness before you know the light You gotta get through the darkness, before you see the sunlight Show the face I know, I know you wanna see But I can’t always be the best, I know I wanna be Open hearted moments, living in the now See the walls around me watch them as they come down Refrain: I'm just a mad believer, walkin through the years I'm just a mad believer following the tracks of my tears Chorus: You’ve got to know the darkness before you know the light You gotta get through the darkness, before you see the sunlight Holding on to memories pictures in a frame Holding on to memories, fire & the rain Broken hearted moments, you're lost in the dark When the soul inside you, is waitin for a spark Refrain: I’m just a man believin, followin the years I’m just a man believin, walking through the tracks of my tears Chorus: You’ve got to know the darkness before you know the light You gotta get through the darkness, before you see the sunlight Instrumental: You’ve got to know the darkness before you know the light You gotta get through the darkness, before you see the sunlight You’ve got to know the darkness before you know the light You gotta get through the darkness, before you see the sunlight Sunlight Sunlight
4.
The Path 03:00
See your face as you turn to me, in the dying light You’ve never been more beautiful, than you are tonight And in your eyes I see the truth, darkness fades away Rain fall on me one day, but it won’t be this day Refrain: And I know that I’ll get over this in time But until then I will walk the path, a man that’s in denial Chorus: Cause I, I I can’t let go, I can’t let go Singing I, I I can’t let go, I can’t let go See your face through the window pane, smiling back at me Photographs of a seaside trip, waves rolling endlessly I remember your hand in mine, endless summer days And then you ask me when we grow old, will it stay this way? Refrain: And I know that I’ll look back on this someday But until then I will walk the path, a man who dreams awake Chorus: Cause I, I I can’t let go, I can’t let go Singing I, I I can’t let go, I can’t let go I can’t let go, I can’t let go I can’t let go, I can’t let go
5.
Daylight, let me rest my weary head…on your bed Feels like, I should replace this sorrow with some joy instead Refrain: Carried by the winds of change I want to feel that way again Chorus: I want to believe, ripped apart, torn asunder Struck by thunder I want to believe, set alight, burned alive, will I be revived I want to believe, tell me how to heal this broken heart I want to believe, I will say it again…I want to believe. Daylight, let me rest my weary bones, I think it's time to come home Feels like it's time to shed the darkness and that heavy load It's been too long Refrain: I think I need another plan So next time I'll be a better man Chorus: Instrumental Chorus: I want to believe 7x Oh, I want to believe Yes I wanna believe Make me believe

about

This EP is part of my mission to help others find strength & inspiration through the power of music.

An uplifting, melodic, ambient EP with lots of acoustic guitar, piano, strings and harmonies.

5 Stories of Hope, Light, Strength & Love.

credits

released September 29, 2018

Music & Lyrics: Mark VIllarosa
Produced by: Insert. Play. Smile & Mark VIllarosa

license

all rights reserved

tags

about

Mark Villarosa London, UK

"Mark Villarosa is a London-based Acoustic Rock Singer Songwriter with a strong Melodic & Symphonic vibe."

contact / help

Contact Mark Villarosa

Streaming and
Download help

Report this album or account

If you like Mark Villarosa, you may also like: